Начальник ЖТТУ Євгеній Демчик (ліворуч) та головний інженер Віктор Назаров.
Начальник ЖТТУ Євгеній Демчик (ліворуч) та головний інженер Віктор Назаров.

Житомирське трамвайно-тролейбусне управління нещодавно отримало нового керівника — Євгенія Демчика. Через місяць після свого призначення він запросив журналістів, аби поділитися планами та розповісти про нинішній стан підприємства.

ЖТТУ — це фактично маленьке «місто в місті». Адже працюють тут 860 чоловік, а територія та кількість цехів не поступаються великому заводу. Проте останніми роками тут накопичилося чимало серйозних проблем, які треба вирішувати невідкладно. Одна з найгостріших — хронічна нестача запчастин та деталей. Це, в свою чергу, призводило до зриву графіків запланованих технічних робіт. А в результаті — наражало на потенційну небезпеку тисячі пасажирів.

«Кожен тролейбус через 16 тисяч кілометрів пробігу повинен проходити технічне обслуговування № 2, так зване ТО-2, — пояснює новий головний інженер підприємства Віктор Назаров. — А в реальності за 2016-2018 роки тролейбуси не пройшли загалом 456 ТО-2! Окрім цього, не було виконано 97 середніх ремонтів, які повинні робитися через 80 тисяч кілометрів пробігу. Скорочено багатьох спеціалістів, які відповідали за важливі ділянки роботи. Приміром, зараз у штаті взагалі немає жодного мастильника. На кінцевих зупинках тролейбуса скоротили слюсарів-електриків. А раніше вони були на кінцевих пунктах — на залізничному вокзалі, на Крошні, в гідропарку».

Цифри, наведені начальником ЖТТУ Євгенієм Демчиком, красномовно свідчать самі за себе. В 2016 році було заплановано зробити 228 ТО-2 тролейбусів — фактично зробили лише 63. Торік співвідношення плану і факту було таким — 230 та 43, а цього року — 156 і 43. Тож в реальності до нормального технічного стану за останні три роки було приведено лише 20-25% парку тролейбусів.

Відтак, нове керівництво ЖТТУ вже визначило два головні пріоритети: ремонт рухомого складу, а також залучення до роботи спеціалістів.

«За місяць ми забезпечили робітників усіма необхідними матеріалами та інструментами, — розповів Євгеній Олександрович. — Також зробили аудит всіх тролейбусів за технічним станом. Залучатимемо до роботи фахівців — майстрів різних професій. Маємо домовленості з двома закладами профтехосвіти про стажування їхніх учнів на нашому підприємстві з подальшим працевлаштуванням».

Нині «розморожено» ремонт деяких тролейбусів, які почали лагодити раніше, але зупинили через брак деталей. Приміром, зараз робітники приводять до пуття «ЛАЗ» із бортовим номером 2071, ремонт якого було зупинено з лютого нинішнього року. «Нині ми закупили до цієї машини запчастин на 100 тисяч гривень, — пояснює Євгеній Демчик. — Тож через 2-3 тижні вона виїде на маршрут, мов новенька!».

Інша проблема, яку слід негайно вирішувати на підприємстві, забезпечити тепло в цехах. Опалення тут було відключене ще 9-10 років тому. І відтоді робітники працюють взимку в цехах наче надворі. Аби зберегти тепло, 17 воріт у цехах обладнають спеціальними енергозберігаючими шторами. Також утеплять мийний цех, адже дотепер вода у його агрегатах взимку просто перемерзала… «Подібні питання з ремонту та оснащення цехів є зараз найголовнішими, — пояснює начальник ЖТУ. — Все це потребує коштів, які будемо вишукувати. А загалом до кінця цього року на забезпечення транспортної роботи підприємства необхідно ще 27 мільйонів гривень».

Окрім нагальних робіт, ЖТТУ має й амбітні плани розвитку. Один з них — це облаштування виїзду тролейбусів на маршрути з воріт по вулиці Корольова. Адже нинішній виїзд (на розі вулиць Корольова і Вітрука) не має достатньої пропускної спроможності. Відтак планується додатковий виїзд із вулиці Корольова з проведенням тролейбусної лінії далі, по вулицях Космонавтів та Ціолковського. Це може бути зроблено вже наступного року, а фінансова ціна питання коливається в межах 1,4-1,6 мільйона гривень.

А чи буде збережено в місті трамвайний рух? Адже останнім часом з вуст деяких міських чиновників лунали ідеї про заміну трамваїв на маршрутки. Житомирському трамваю незабаром виповниться 120 років. Та чи доживе він до цього ювілею? «Трамвай обов’язково слід зберігати та розвивати, — відповів Євгеній Демчик на це запитання кореспондента «Житомирщини». — Необхідно ремонтувати колії, рухомий склад. У нас є ідея — продовжити маршрут трамвая від перехрестя вулиць Небесної сотні та Грушевського до вулиці Домбровського з розворотом біля Сінного ринку. А міський голова ставить завдання — ще й район міськмолзаводу з’єднати трамваєм. Сьогодні власними силами щороку ми відновлюємо два трамваї. До слова, щодо проведення ТО-2, трамвайне відділення нашого підприємства суворо дотримається графіка, навіть перевиконує його. Тож трамвайний рух будемо зберігати і розвивати.

А загалом наша робота тоді буде оцінена позитивно, коли транспортна послуга стане високоякісною: тролейбуси і трамваї будуть відремонтовані та чисті, приїздитимуть на зупинки вчасно. Саме такого рівня роботи ми й прагнемо нині досягти».

Погода

Веселим олівцем

Кар06122019

«ПАТ»…

Малюнок Миколи ЛЕВКОВСЬКОГО.

Фотоетюд

Фотоетюд28122018

Сніжок випав!

Фото Володимира СОБОЛЯ.

Лінки