Голова Новоград-­Волинської райспоживспілки Микола Єфімчук та завідуюча магазином «Продукти» Світлана Зінченко.
Голова Новоград-­Волинської райспоживспілки Микола Єфімчук та завідуюча магазином «Продукти» Світлана Зінченко.

В останні роки, незважаючи на економічну кризу, Новоград­-Волинська райспоживспілка працювала із позитивними результатами. Не став вийнятком і 2017 рік: кооператори завершили його із відчутним прибутком — більше одного мільйона гривень.

— Та все це — відносна стабільність, — переконує голова Новоград-­Волинської районної спілки споживчих товарів Микола Єфімчук. — Якщо «розкинути» річну цифру чистого доходу на 86 нині діючих магазинів, то здобутки виявляються доволі скромними. Кооператорам сьогодні непросто виживати, рентабельно працювати, адже в селах району працюють сотні дрібних і середніх підприємців, тому конкуренція — жорстка. І хоча у віддалених хуторах реальних конкурентів у нас майже немає, зате доїхати до них бездоріжжям — серйозна проблема. Лише наші автомобілі нині підвозять продукти та інші товари першої необхідності у віддалені населені пункти, в яких проживають по 10 — 20 пенсіонерів. Тут про рентабельність взагалі мова не йде. Це наші традиція і відповідальність перед сільськими жителями, — зазначає Микола Васильович.

Нині в структурі райспоживспілки переважають торгові підприємства, є й власне виробництво: Городницька хлібопекарня, консервний та столярний цехи. Первинною ж ланкою районної кооперативної системи залишились 7, так би мовити, базових споживчих товариств. Як і в більшості районів, тут втрачено заготівельну галузь, хоча невеликі заготівельні пункти в окремих селах досі працюють.

Щоб зберегти традиційні ринки, кооператорам доводиться долати великі відстані. Загальна протяжність Новоград-­Волинського району — значна, із півдня на північ вона сягає більше 100 кілометрів. Доставка товару на такі відстані — надто затратна, тому новоград­-волинські кооператори переформатували свою роботу таким чином, що базові споживчі товариства самі визначають маршрути і завозять необхідні товари власним транспортом. Місцева логістика виявилась більш ефективною, ніж районна.

Надзвичайно складне питання — модернізація торгових приміщень і виробничих споруд, перетворення колишніх громіздких сільмагів на сучасні магазини. Цю злободенну проблему тут вирішують дуже виважено і поступово.

— На глибоку модернізацію потрібні значні капіталовкладення, а коли вони «відіб’ються», невідомо. Оборотні ж кошти у нас зростають не так швидко, як хотілося б, — зізнається Микола Васильович, — та й плануємо у цьому році реалізувати декілька інноваційних проектів, не дешевих, звичайно. А на шляху інновацій існує багато ризиків. Отож ощадливість, думаю, зрозуміла, — пояснює керівник райспоживспілки.

У найближчих планах кооператорів — реалізація декількох бізнес­проектів у нетрадиційних для кооперації напрямках діяльності.

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода

Веселим олівцем

Фотоетюд

Лінки