«Невдовзі планую вийти на заслужений відпочинок. Чув, що тепер оформлення пенсії не займає багато часу, як це було колись, і навіть можна це зробити, скориставшись Інтернетом. Що для цього потрібно? І.О.Грабовський».

Органи Пенсійного фонду України в області працюють над підвищенням якості обслуговування громадян і вдосконаленням системи надання пенсійних послуг. Черговим кроком стало розширення переліку дистанційних послуг, які надаються засобами порталу електронних послуг ПФУ.

Як пояснив нам в. о. начальника головного управління ПФУ в області Олег Шмагун, було запроваджено нову модель звернення за призначенням пенсії за принципом «одне відвідування», що передбачає подання документів для призначення пенсії виключно в електронному вигляді через веб-портал. У такому випадку до сервісного центру потрібно буде звернутися лише для того, аби отримати пенсійне посвідчення.

— Нова система дистанційних послуг в електронному форматі забезпечує прозорість та зручність звернення за призначенням та перерахунком пенсій і надає можливість подати заяву про призначення та перерахунок пенсій дистанційно, — пояснив посадовець. — Йдеться про подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді. А саме — заяви та копій документів, завірених електронним підписом. Після прийняття рішення про призначення пенсії повідомляється про необхідність звернення до сервісного центру за отриманням пенсійного посвідчення.

Для того, щоб призначити пенсію через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, потрібно:

1) авторизуватися в особистому кабінеті на веб-порталі portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису;
2) у розділі особистого кабінету «Заява на призначення пенсії» завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;
3) підписати звернення електронним цифровим підписом і надіслати його до підсистеми «Звернення».

У разі, якщо подано не всі необхідні документи, заявника повідомлять в обраний ним спосіб, як-от: через СМС-повідомлення або на електронну адресу. Також користувачі веб-порталу будуть отримувати повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію. Стан обробки свого звернення користувач веб-порталу має можливість переглянути у власному кабінеті. Сервіс може використовувати особа, котра має електронний цифровий підпис, який можна отримати в сертифікованих центрах виготовлення електронних ключів.

Ця система спрощує взаємодію громадян з органами ПФУ і зменшує час, який необхідний для звернення за призначенням і перерахунком пенсій, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг не виходячи з дому та дає можливість реалізувати своє право на призначення пенсії у будь-який час.

— Нова система звернення за призначенням пенсії не виключає існуючої системи надання пенсійних послуг, — наголосив Олег Шмагун.

Він нагадав, що на веб-порталі електронних послуг ПФУ працює низка сервісів для пенсіонерів, застрахованих осіб і страхувальників, а саме:

* налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);
* отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії);
* отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем;
* кабінет страхувальника, через який можна отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.