По всій країні останнім часом скорочують дорожньо­-експлуатаційні дільниці, тож подекуди вже й нікому латати шляхи. Відтак до справи беруться місцеві жителі. Так, як у Романівському районі.

…Самоскид КамАЗ стоїть на узбіччі дороги Романівка — Чуднів. Двоє робітників неквапно працюють: зачерпують лопатами з кузова щебеневу суміш і жбурляють її в ями на дорозі. Ніякого котка поруч немає — щебінь у ямах утрамбують вже потім колеса автомашин. Отакий виходить «євроремонт». А на кращий — немає грошей…

І не лише грошей, а й робітників. Адже ті двоє — зовсім не дорожники. Вони —працівники комунального підприємства у райцентрі. «Ми «позичили» двох наших робітників для ямкового ремонту цієї ділянки дороги, — пояснила «Житомирщині» Катерина Мирончук, виконувачка обов’язків Романівського селищного голови. — Голова райдержадміністрації попросив допомогти. А що було робити? Своїх фахівців тепер у районі немає — скоротили».

Голова РДА Олексій Капінус зізнається: стан цієї дороги йому особливо болить. Адже сам він за фахом — дорожник, ремонтував різні дороги району ще у минулі десятиліття. «А тепер треба якось рятувати ситуацію, — каже Олексій Григорович. — Розбиту дорогу слід було терміново полатати. Але чиїми силами? Адже нашу філію облавтодору ліквідували. Тож я звернувся до місцевих підприємців по допомогу». Бізнесмени  придбали 20 тонн суміші по 200 гривень за тонну, та заправили пальним повний бак КамАЗа — за власний кошт. Отак і робиться ремонт шляху.
Віктор Каленський майже п’ять років керував дорожньо­експлуатаційною дільницею (ДЕД) у Романові. З кінця лютого всі працівники Романівської філії ДП «Житомирський облавтодор» звільнені. І це відбувається не лише в Романові. За останні три роки тільки в Житомирській області ліквідовано 15 подібних філій облавтодору. «Нашим працівникам, окрім звільнення, ще й зарплату заборгували за п’ять місяців, — зізнається Віктор Броніславович. — Коли повернуть борг?

Мабуть, ніколи. Житомирське начальство прямо сказало, що грошей люди нехай не чекають…».

Але хто ж тепер буде ремонтувати сільські дороги? Не будуть же місцеві бізнесмени ладнати їх усі за свої гроші!

«Дороги державного значення ремонтуватиме Служба автодоріг, — каже Віктор Каленський. — А місцеві шляхи — ті філії облавтодору, які залишаться. А загалом не знаю, що далі буде. Всі наші ДЕД та обласні автодори входять до складу державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України». Так ось, активно ходять чутки, що теперішні скорочення та ліквідація філій робляться з однієї метою. Хтось прагне довести цю компанію «до ручки», щоби потім задешево придбати її у приватну власність».

…А тим часом двоє непрофесійних робітників з лопатами продовжують засипати щебеневою сумішшю ями на трасі між Романівкою та Чудновом. Дуже добре, що цей процес не бачать європейці — вони б жахнулися з такої якості. Адже якщо це — ремонт доріг «по­європейськи», то таким самим, вочевидь, є й наш шлях до Європи…