Фото з архіву Сергія СОЛОВЙОВА.
Фото з архіву Сергія СОЛОВЙОВА.

Сергія Соловйова знають в обличчя багато житомирян, навіть не будучи особисто з ним знайомими. Адже багато років він регулярно виступає зі своїми ляльками­-маріонетками на вулиці Михайлівській, незмінно викликаючи зацікавленість у перехожих. Чоловік певний час працював у Житомирському академічному обласному театрі ляльок. А нещодавно створив власний театр маріонеток «Compliment», виступаючи з власноруч зробленими ляльками не лише в Житомирі, а й в інших містах країни та на різних фестивалях.

Цього року в Сергія Соловйова з’явився шанс показати свій талант на світовому рівні — він отримав запрошення від організаторів престижного міжнародного фестивалю ляльок-­маріонеток — «Harmony World Puppet Festival». Відбувається він з 2013 року в Таїланді і збирає найкращих ляльководів та театри маріонеток з усього світу. Наша країна вперше отримала можливість взяти участь у цьому форумі лялькарів. І представляти Україну мав саме Сергій Соловйов — його запросили до Таїланду організатори свята. Фестиваль стартував 1 листопада. А минулої суботи був запланований виступ нашого лялькаря, вже й прізвище його було написано на афішах. Але…

«На жаль, я не поїхав до Таїланду, — з сумом каже Сергій Миколайович. — Організатори фестивалю брали майже всі витрати на себе — проживання, харчування тощо. Але за авіаквитки я мав заплатити сам. Ціна квитків в обидва кінці — 75 тисяч гривень. Таких грошей у мене не було — і я їх не знайшов…».

Але шукати пробував. Ще влітку, щойно дізнався про запрошення до Таїланду, лялькар через соцмережі звернувся до всіх небайдужих із проханням про фінансову допомогу. Просив посприяти й чиновників. Але ті відмовили у допомозі. Аргумент — такий: театр не є державною установою. Так само нічим не допоміг і міський голова Житомира Сергій Сухомлин. Відмовили й на деяких великих підприємствах міста, до яких лялькар звертався як до потенційних меценатів… Відтак зміг зібрати лише третину необхідної суми. Проте до останнього вірив, що таки вдасться взяти участь у міжнародному фестивалі — а, може, й перемогти. Проте чиновницька байдужість перекреслила всі ці плани.

До слова, коли було потрібно, Сергія Соловйова та його ляльок використовували для створення гарного іміджу області. Навесні цього року в Києві було представлено туристичний потенціал Житомирщини на міжнародній виставці. Девізом експозиції нашого краю був вислів «Житомир не кусається!». Чому саме такий? Бо головним героєм презентації (та створеного на її основі рекламного ролика) став саме Сергій Соловйов зі своєю кумедною лялькою-­песиком.

«Дуже шкода, що зірвалася поїздка, — каже Сергій Соловйов. — Адже це був шанс не лише для мене, а й для міста, області, України — гідно «засвітитися» на престижному фестивалі. А відтак Східну Європу там представляв лише один колектив — з Росії».

Майстер не втрачає оптимізму — він вірить, що колись ще вдасться показати себе на міжнародній сцені.