Галина Янченко та Антон Марчук представляють «Держслужбовця Тараса».
Галина Янченко та Антон Марчук представляють «Держслужбовця Тараса».

Із лютого цього року розпочав свою роботу новий інтерактивний інструмент чат-бот «Держслужбовець Тарас», покликаний спростити процес заповнення електронних декларацій та зменшити кількість помилок під час звітування суб’єктів декларування. Чат-бот є також сучасним інноваційним методом у боротьбі з корупцією. Він здатен підвищити довіру населення до державної служби, допоможе державним службовцям вчасно й правильно заповнювати декларації.

Розроблений громадською організацією «Антикорупційний штаб» за сприяння Антикорупційної ініціативи ЄС (EU Anti-Corruption Initiative) «Держслужбовець Тарас» надає покрокову інструкцію при заповненні електронних декларацій у форматі листування у Facebook Messenger (http://m.me/d.tarasbot) або Telegram (https://t.me/d_tarasbot), а також цілу низку супутніх порад, які стануть у нагоді при заповненні декларації. Чат-бот має рекомендаційний характер, тому в окремих випадках за роз’ясненнями варто звертатись до НАЗК. За наявності змін у законодавстві є можливість оновити чат-бот, зробити push-повідомлення аби поінформувати декларантів про оновлення.

У Житомирі, в приміщенні міської ради, голові правління ГО «Антикорупційний штаб» Галині Янченко та аналітику ГО «Антикорупційний штаб», автору юридичного алгоритму для чат-боту Антону Марчуку вдалося менше ніж за 30 хвилин переконати працівників виконкому та депутатів міської ради у тому, що саме чат-бот «Держслужбовець Тарас» стане їм у нагоді й не підведе.

За словами Антона Марчука, минулого року під час аналізу та вивчення понад 1,5 тис. декларацій Антикорупційний штаб виявив багато помилок, найпоширенішими серед яких є незазначення об’єктів нерухомості, де фактично проживає суб’єкт декларування, декларування предметів побуту, наприклад, телевізорів чи холодильників вартістю нижче встановленого порогу як цінне рухоме майно та вказування доходу від самого себе. Як розв’язання цієї проблеми і з’явилася ідея створення чат-боту.

— Ми припускаємо, що декларанти не навмисно допускають ці помилки, адже їм бракує вичерпних роз’яснень з боку компетентного органу, — сказав Антон Марчук. — Тому ми включили в основу боту покрокову інструкцію щодо заповнення е-декларацій, а також цілий ряд «лайфхаків», як-от користування реєстрами, в яких можна знайти потрібну інформацію для заповнення цих документів.

Чат-бот «Держслужбовець Тарас» буде корисним для усіх декларантів, яких нині нараховується понад один мільйон осіб в Україні, зокрема, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування, депутатам Верховної Ради та місцевих рад, працівникам правоохоронних органів, окремим працівникам державних та комунальних підприємств, кандидатам на посади державної служби та особам багатьох інших категорій, які підпадають під електронне декларування.

Якщо торік у Житомирській області подавати електронні декларації мали 37000 службовців, то вже цьогоріч їх повинні подати 43000 працівників органів місцевого самоврядування, держслужбовців, працівників поліції та інших осіб, які підпадають під цю категорію.

— «Держслужбовця Тараса» нас спонукав створити особистий непростий досвід заповнення електронних декларацій, — розповіла Галина Янченко. — Тому ми зрозуміли, що нам самим було б дуже приємно, зручно та комфортно, якщо б такий «Держслужбовець Тарас» існував. Чат-бот має ряд суттєвих переваг. Він працює 24 години на добу, без перерв та вихідних; може надавати тисячі консультацій одночасно, тож вам не доведеться «чекати на лінії»; надає покрокову інструкцію щодо заповнення е-декларацій розділ за розділом, а разом з цим — цілу низку супутніх консультацій, наприклад щодо отримання ЄЦП, визначення точного доходу за попередній рік, перевірки списку компаній та організацій для точного заповнення е-декларації тощо. Житомир став першим містом, де ми представили «нового помічника» тим, хто прагне правильно, спокійно, без помилок заповнювати електронну декларацію.

Додати коментар

Захисний код
Оновити