У Житомирській міській раді визнають, що грошей на розвиток міста не вистачає. Разом із цим, видатки галузей бюджетної сфери на іногородніх громадян, які отримують різноманітні послуги в Житомирі, однак не зареєстровані тут, становлять понад 65 мільйонів гривень. Тому міська влада була вимушена звернутися за фінансовою підтримкою до ряду об’єднаних територіальних громад.

— У нас з вами немає іншого виходу, як жити в мирі та співпрацювати, — зазначив під час зустрічі з головами ОТГ Житомирський міський голова Сергій Сухомлин. — Ми можемо бути корисними один одному за різними напрямками.

Нині об’єднані територіальні громади стають фінансово самодостатніми. Вони, до того ж, отримують державну субвенцію на розвиток медицини, освіти, культури, будівництво та реконструкцію інфраструктурних об’єктів…

У Житомирі ж 240 дітей, котрі не зареєстровані у місті, навчаються у позашкільних навчальних закладах, 1905 — у загальноосвітніх навчальних закладах, а 1011 — виховуються у дитячих садочках. Було підраховано, що вартість утримання на рік однієї дитини дошкільного віку з міського бюджету становить 28,7 тис. грн., а одного учня шкільного віку — 17,1 тис. грн.

Представники міської ради наголосили: вони ніколи раніше не розглядали питання спільного фінансування. Але в міському бюджеті видаткова частина не забезпечується прибутками. Доводиться рахувати кожну копійку та максимально ефективно її використовувати. Нині ситуація така, що треба згуртуватися над вирішенням, зокрема, фінансових проблем.

Своїм баченням майбутньої співпраці з Житомирською міською радою поділився Глибочицький сільський голова Сергій Сокальський. Він зазначив, що всі органи місцевого самоврядування є партнерами. Тому повинні разом подумати над тим, як вирішувати те чи інше проблемне питання.

Оскільки не всі учасники були готові до діалогу, було вирішено зустрітися через декілька тижнів із конкретними пропозиції щодо підписання міжмуніципальної угоди.