Головний лікар комунальної установи «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» обласної ради Анатолій Сова.
Головний лікар комунальної установи «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» обласної ради Анатолій Сова.

Ми, буває, скаржимося на те, що «швидка» медична допомога — не така мобільна як хотілося б: то довго їде, то недостатньо лікує. Але, мабуть, і не здогадуємось про те, що у більшості цих недоліків винні ми самі, бо дуже часто «забиваємо» диспетчерську «швидкої» викликами «не за призначенням». Як відомо, основний напрямок її діяльності — надання невідкладної медичної допомоги при екстрених випадках, приміром, при раптових сердечних болях, втраті свідомості, травмах, пораненнях і навіть важких алергічних реакціях. Та зараз досить часто «швидку» викликають тоді, коли, наприклад, підвищився тиск або запаморочилася голова. А достатньо було б викликати дільничного лікаря або звернутися в поліклініку.

— Дуже часто нам доводиться висилати екстрені екіпажі медпрацівників на непрофільні виклики, — розповідає головний лікар комунальної установи «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» обласної ради Анатолій Сова. — При цьому хворі, буває, не можуть або й не хочуть більш-­менш точно описати стан свого здоров’я, назвати хворобу, попередні діагнози і т. п., щоб диспетчер перед виїздом міг хоча б приблизно зрозуміти, якої ж допомоги потребує хворий. Як правило, до нас звертаються самі хворі, їх родичі чи сусіди так: «Приїздіть швидше, мені погано»! А що за цими словами? Часто буває, що пацієнт напередодні добряче «погуляв», зайве з’їв і випив, тому й захворів. На жаль, нам усе частіше доводиться надавати медичну допомогу особам із банальним алкогольним сп’янінням. Загалом близько 40% викликів «швидкої» зараз є непрофільними і це надто для нас складна проблема, адже витрачаємо ресурси, бензин і головне — дорогоцінний час на те, щоб привести до тями загулялого п’яничку. А в цей же момент може померти хворий із гіпертонічним кризом чи поранений в аварії. В нашій повсякденній роботі важливі хвилини і навіть секунди, щоб врятувати людське життя. Прикро, що багато громадян цього не розуміють, — зазначає Анатолій Сова.

Детальніше читайте у газеті "Житомирщина" за 22 листопада 2017

Працівниці диспетчерської служби (зліва направо): Людмила Пивовар, Наталія Чуб та Анжела Ануліч.
Працівниці диспетчерської служби (зліва направо): Людмила Пивовар, Наталія Чуб та Анжела Ануліч.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити