У Житомирі тривають спроби міської влади «упорядкувати» роботу громадського транспорту, однак багато питань залишаються невирішеними. Це стосується, зокрема, вартості проїзду. Ще 11 серпня відбулося громадське обговорення щодо збільшення ціни за проїзд у міському електротранспорті до 3 грн. за квиток. Відповідний проект рішення був опублікований на сайті міської ради. Учасники обговорення висловили думки щодо ціни квитка, надали свої побажання та зауваження стосовно якості обслуговування у міському електротранспорті.

Начальник планово-економічного відділу КП «ЖТТУ» Валентина Таможська пояснила представникам громади: підвищення вартості проїзду обумовлено, насамперед, тим, що підприємство несе досить високе соціальне навантаження, адже забезпечує перевезення усіх громадян пільгових категорій. У 2016 році кількість пільговиків, перевезених підприємством, становила 63% від кількості всіх пасажирів. Державна субвенція на відшкодування пільгового перевезення — відсутня. Також серед чинників перегляду тарифу на проїзд є суттєве зростання витрат на забезпечення пасажироперевезень, зокрема, подорожчання запчастин, елекроенергії, підняття мінімальної заробітної плати  до 3,2 тис. грн. За розрахунками ЖТТУ економічно обгрунтованим  є тариф 4 грн. 05 коп.

Спробував переконати присутніх у необхідності підвищення тарифів і начальник  КП «ЖТТУ» Андрій Нечуйвітер. Він наголосив на тому, що певні незручності пасажири у «години пік» відчувають через недостатню кількість водіїв тролейбусів. Нині на підприємстві працюють 180 водіїв електротранспорту, не вистачає 10% водійського складу для того, щоб забезпечити виконання вже існуючих графіків. Люди не хочуть працювати водіями за п’ять тисяч гривень. Тому після перегляду тарифів планують збільшити заробітну плату водія.

На засідання виконкому міської ради, що відбулося 16 серпня, прийшли й активісти. Після обговорення проект рішення про підвищення вартості проїзду в електротранспорті не набрав для його прийняття необхідної кількості голосів.

Варто вказати про ще одну ідею: громадянам пільгових категорій планують видавати місячні іменні проїзні картки на 30-40 поїздок. Нині у місті проживають понад 70 тисяч людей, котрі користуються правом на безоплатний проїзд. У міській раді вважають, що 50 тисяч карток вистачить, бо не всі пільговики нині проживають у Житомирі, є й такі, хто не збирається користуватися карткою взагалі. Аргументують усе це чомусь запровадженням системи електронної оплати проїзду в електротранспорті.

Яке майбутнє іменних карток вирішуватимуть на сесії міської ради, адже щомісяця з міського бюджету треба буде виділяти на них понад одинадцять мільйонів гривень.

Не всі городяни, зрозуміло, погоджуються з такою новацією, яка обмежує їхні права. Зокрема, депутат Житомирської районної ради Роман Мусійчук у своєму коментарі наголосив на тому, що будь-яких обмежень щодо використання громадянами права на пільгове перевезення (обмеження кількості місць для перевезення пільгових категорій пасажирів, обмежень часу дії посвідчень, що дають право на пільгу тощо) чинним законодавством України не передбачено.

Людмила Бевзюк вважає, що ніхто не має права позбавити її — інваліда другої групи — права на пільговий проїзд і встановлювати їй кількість поїздок. На переконання жінки, в Житомирі є багато проблем, на вирішення яких можна було б витратити мільйони гривень.

— Тільки перевізники стали возити безкоштовно в маршрутках, аж тут нова «версія» обмежень пільгового проїзду, — обурюється Людмила Бевзюк.

А пасажири, які платять за проїзд, не встигши оговтатися від підвищення тарифу до п’яти гривень у маршрутних таксі, не можуть зрозуміти: чому, сплачуючи всі належні податки, вони мусять розраховуватися ще й за проїзд пільговиків.

Додати коментар

Захисний код
Оновити