Ще напередодні місцевих виборів, один із претендентів на пост Київського міського голови висловив досить цікаву пропозицію, мовляв, «потрібно заборонити Указом Президента або на законодавчому рівні будівництво і ремонт доріг за півроку до будь-яких виборів». Він натякав на те, що майже половина коштів, які виділяються на дорожнє будівництво, розкрадається чи прямує на виборчу рекламу можновладців. Ніхто поки що не придумав зручніший і, мабуть, безпечніший спосіб «відмивання» бюджетних коштів, ніж будівництво, особливо дорожнє.

«Велике будівництво» чи «картельна змова»?

Нещодавно колишній радник голови Офісу Президента Ігор Уманський заявив, що гроші з «ковідного фонду», які спрямували на будівництво доріг, освоїв «дорожній картель» та звинуватив владу у втраті адекватного сприйняття реальності. На своїй сторінці у Facebook, зокрема, він зазначив, що «з початку «Великого будівництва» почались зміни у вимогах до тендерної документації. За дивним «збігом обставин» новим вимогам відповідають лише шість компаній — улюбленці «долі» або «картель», як їх називають колеги. Вигравати «смачні» тендери можуть лише вони. Але якщо придивитись — ці компанії не завжди будують дороги безпосередньо, а перепродають підряди субпідрядникам із дисконтом 30 — 40%».

За словами Уманського, 2020 рік запам’ятається українцям надовго не лише через недолугу боротьбу із пандемією, а й через «безпрецедентний рівень зростання корупції та втрату владою адекватного сприйняття реальності». Прикладом останнього, на його думку, є саме програма «Велике будівництво».

Він пояснює, що коли скласти всі тендери цих шести компаній та вирахувати всі «дисконти», сума на будівництво становитиме близько 36 мільярдів гривень. Саме таку суму додатково виділили Укравтодору із Фонду боротьби із коронавірусом.

Колишній міністр фінансів також вважає, що таку ж протяжність доріг можна було б збудувати, не чіпаючи гроші, які були заплановані на боротьбу із пандемією. Водночас, вважає Уманський, «ковідний фонд» штучно витратили.

«Країна наближається до економічного армагеддону», — підсумував колишній радник шефа ОП.

До речі, газета «Житомирщина» та деякі інші ЗМІ також повідомляли, що в нашій області, схоже, теж є «улюблені» для влади фірми, одні й ті ж, які два роки поспіль незмінно виграють тендери на дорожнє будівництво і отримують багатомільйонні підряди від держави на будівництво і ремонт автошляхів.

Детальніше читайте у газеті "Житомирщина" за 04 грудня 2020

 

Погода

Фотоетюд

Фото21082020

«Кізонько, дай молочка!».

Фотоусмішка Валентини ПАРХОМЧУК.с. Фасова Хорошівського району.

Лінки