Добре відомий у Житомирі майстер із виготовлення ляльок Сергій Соловйов у минулому році заснував вуличний театр маріонеток, що згодом перетворився на театр-­студію «Compliment». Цьогоріч лялькових справ майстер вперше взяв участь у IV Всеукраїнському фестивалі вуличного мистецтва та здобув перемогу. Про свої враження від фестивалю, творчі досягнення, майбутнє мистецтва, яким займається, він охоче поділився з читачами нашої газети.

— Всеукраїнський фестиваль вуличного мистецтва щороку збирає вуличних артистів різних жанрів у торговельно-­розважальних центрах «Дафі» Харкова та Дніпра, — розповів Сергій Соловйов. — Традиційно він розпочинається у грудні й закінчується у березні.

За словами Сергія Соловйова, спочатку засновники фестивалю ТРЦ «Дафі» ставили собі за мету підтримати артистів, які працюють у жанрі «жива скульптура» та втратили майданчики для виступів у Криму. Згодом фестиваль перетворився не лише на майданчик розваг для наповнення «капелюхів» артистів «від глядацьких щедрот», а й місцем нових знайомств, спілкування та розкриття можливостей для творчої співпраці.

— Організатори виконали свою місію, згуртувавши навколо себе не лише «живі скульптури», а й мімів, класичних і контактних жонглерів, клоунів, ілюзіоністів і фокусників, лялькарів і представників джампінгу, світлового та фаєр­шоу тощо, — сказав Сергій Соловйов. — Унікальність фестивалю полягає ще й у тому, що він визнаний і поки що єдиний в Україні пропагує вуличне мистецтво.

У Харкові та Дніпрі Сергій Соловйов побачив дуже багато людей, для яких вуличне мистецтво стало сенсом життя. Каже, був приємно здивований дружній атмосфері, що панувала між конкурсантами.

— Постійно допомагали один одному, — говорить Сергій Соловйов. — Разом думали над майбутнім вуличного мистецтва. Ми не хочемо, щоб нас вважали жебраками. Отже, вирішили створити спілку, яка б популяризувала вуличне мистецтво та захищала його представників. Майстри, котрі цьогоріч взяли участь у фестивалі, — дуже високого класу. Багато з них стали моїми добрими товаришами. Фестиваль надав нам поштовх до подальшого розвитку.

Усі конкурсанти раділи, що в номінації «статичні жанри» перемогу на фестивалі та приз глядацьких симпатій здобув Дмитро Буйвал із Сум. Артист працює не лише в рідному місті, а й виступає у Львові, Києві, Дніпрі та Харкові. Серед призерів ­­ харків’янин Дмитро Міхєєв (студія «Залізна маска» із живими скульптурами «Маріонетка»), мім із Сум Олександр Якушенко, ілюзіоніст із Дніпра Андрій Фонте... Цікавими та повчальними були виступи й інших учасників фестивалю.

Сергій Соловйов, кажуть, також приємно здивував членів журі та відвідувачів торговельно­-розважального центру добре відпрацьованими номерами за участю ляльок-­маріонеток — музиканта Фіми, який може грати на багатьох музичних інструментах, співачки Мадлени та песика Пуфика. Для себе лялькар створив образ майстра у фартусі, нарукавниках, циліндрі, котрий виготовив ляльок і «вдихнув у них життя».

Сергій розповів, що захопився виготовленням ляльок близько 20 років тому. Розпочав із портретних образів відомих політиків. Коли з’явилася колекція, став брати участь у виставках. Побувавши на одній із таких виставок, головний режисер обласного академічного театру ляльок Юрій Тарасенко запросив його працювати в театрі майстром ігрових ляльок.

— Отже, розпочав оживляти ляльок, — розповідає Сергій. — Найпершу ляльку — Щура — створив для того, щоб навчитися виготовляти мімікруючих ляльок. З нею пов’язаний мій дебют як театрального лялькаря. Згодом спробував виготовити й маріонетку. Для того, щоб створити ляльку, треба було багато чого навчатися. Маріонетка — найскладніша лялька. Вона неслухняна, бо немає безпосереднього зв’язку з артистом. Тим вона і цікава. Навіть у виготовленні маріонетка складна. Не дивно, що лялька, а не ти, коли розпочинаєш із нею працювати перед дзеркалом, навчає, як треба з нею поводитися.

Детальніше читайте у газеті "Житомирщина" за 24 квітня 2018

Додати коментар

Захисний код
Оновити